בשעה טובה, האתר שבניתם עלה לאוויר. עבדתם כל כך קשה בשבועות האחרונים, מגיע לכם ליהנות סוף סוף מן הפירות שיביא לכם האתר החדש, המעוצב והמושקע שלכם. אתם מתרווחים לאחור בכיסא, נועצים מבט במונה הכניסות לאתר ומחכים. ומחכים. ומחכים. אבל שום דבר לא זז. הגולשים לא באים. האתר הנהדר שלכם מחכה למבקרים – אבל הם פשוט לא מגיעים.
כאן אני נכנס לתמונה.
למה בכלל צריך קידום אתרים?
אם בניתם אתר ולא ביצעתם עבורו פעולות קידום אתרים בגוגל, לא יעזרו גם תוכן איכותי ועיצוב מדהים. אם לא תהיה לו נוכחות במנועי חיפוש, ובעיקר בגוגל, הגולשים לא ידעו שהוא קיים ולא יגיעו אליו.
יתרה מכך, יש לזכור שמנועי החיפוש בדרך כלל מציגים לגולשיהם תוצאות חיפוש המתפרשות על פני מספר עמודים, כאשר בעמוד הראשון מופיעות בדרך כלל עשר תוצאות וכך הלאה בעמודים הבאים. גם אם האתר החדש מתברג באופן טבעי בעמוד השני או השלישי, עדיין רוב הגולשים מסתפקים בעמוד התוצאות הראשון – כלומר לא די בנוכחות דלה במנועי החיפוש, אלא צריך להיות בצמרת. כך, ובמיוחד אם בענף שבו עוסק האתר קיימת כבר תחרות עזה ואתרים אחרים שכבר צברו ותק וניסיון, המשימה ליצור נראות ומודעות לקיומו של האתר החדש במנועי החיפוש עלולה להיות מורכבת למדי.
קידום אתרים הוא שם כולל לשלל פעולות המתבצעות על מנת להביא אתר אינטרנט כלשהו לראש רשימת תוצאות החיפוש עבור ביטויים מסוימים שרלוונטיים לתחום עיסוקו. הואיל והאלגוריתמים של מנועי החיפוש כוללים עשרות ולעיתים מאות פרמטרים שונים, ואם לא די בכך אזי הם גם משתנים באופן תדיר – קידום אתרים הוא ענף דינאמי ומתפתח באופן תמידי. עם זאת, בזכות קידום אתרים נבון המתבצע לאורך זמן על ידי אנשי מקצוע, כמעט כל אתר בכמעט כל תחום מסוגל להגיע לראש רשימת תוצאות החיפוש ואף להישאר שם לזמן רב.
מה כולל קידום אתרים?
כאמור, קידום אתרים הוא שם כולל לקשת רחבה של פעולות, אולם תחילה יש להפריד בין קידום אתרים אורגני (SEO), אשר רלוונטי למספר רב של מנועי חיפוש מלבד גוגל (כגון מנועי החיפוש בינג, יאהו ועוד) לבין קידום אתרים ממומן (PPC) אשר רלוונטי בעיקר לגוגל.
קידום אתרים אורגני
קידום אתרים אורגני פירושו ביצוע פעולות אופטימיזציה של האתר לאלגוריתם החיפוש של גוגל ושל מנועי חיפוש אחרים. פעולות אלה יכולות להתבצע הן מתוך האתר (On-Site) והן מחוצה לו (Off-Site), אך באופן כללי ככל שהאתר יהיה מותאם יותר לאלגוריתם כך יעלה הסיכוי שמנוע החיפוש יציג אותו במיקום גבוה יותר לגולשים שחיפשו ביטויים מסוימים.
בין הפעולות הללו ניתן למנות למשל ארגון של מבנה האתר באופן נוח לסריקה של מנועי החיפוש, השקעה בעיצוב ובתוכן שמעניקים חוויית משתמש חיובית, בניית קישורים מאתרים חיצוניים אשר מובילים אל האתר המקודם, ייעול פרטים טכניים מאחורי הקלעים של האתר כגון כותרות ותיאורי מטא, שיפור התאמת האתר לגלישה באמצעות מכשירים ניידים וכדומה.
השקעה בקידום אתרים אורגני פירושה שיפור טבעי בדירוג במנועי החיפוש, ולפיכך השפעתה ניכרת לאורך זמן רב. בנוסף, קידום אתרים אורגני עשוי לשפר גם את חוויית המשתמש של הגולשים באתר, לשפר את יחס ההמרה ועוד. אלא שבקידום אתרים אורגני יש גם חיסרון, והוא משך הזמן עד לקבלת תוצאות משביעות רצון. דהיינו, קידום אתרים אורגני דורש אורך רוח, משום שעשויים לחלוף מספר שבועות עד שהתוצאות ייראו לעין.
קידום ממומן
אין סבלנות? רוצים תוצאות כאן ועכשיו? קידום ממומן בגוגל הוא אפשרות נוספת: ניתן לרכוש שטח פרסום בגוגל ולשבץ מודעה מטעמכם אשר תופיע כאשר גולשים יחפשו ביטויים מסוימים. כאמור, היתרון הבולט של קידום ממומן הוא במהירות בה ניתן לקבל תנועת גולשים לאתר, שעשויה להיות מתורגמת במהירות רבה גם ללידים ולמכירות, אולם חיסרון בולט של האפשרות הזו קשור גם הוא במהירות: ההשפעה של קידום ממומן היא בדרך כלל לטווח קצר בלבד.
שאלה נפוצה בקרב בעלי אתרים היא מה עדיף לגבי קידום אתרים בגוגל – האם קידום אורגני או קידום ממומן? והתשובה היא שמדובר בשני אפיקים משלימים. הקידום הממומן יכול להיות דרך טובה להפגין נוכחות, לייצר נראות ולהעלות מודעות בפרק זמן קצר, כאשר במקביל מתבצעות פעולות קידום אתרים אורגני לטווח הזמן הארוך.
אז איך מתחילים לקדם את האתר?
פשוט מאוד, יוצרים קשר עוד היום ומזמינים שירותי קידום אתרים אורגני בגוגל! ואני אשמח להציג בפניכם את הדרך אל צמרת תוצאות החיפוש, כדי שלא רק אתם תיהנו מן האתר החדש שלכם אלא גם כמה שיותר מבקרים.
השארת תגובה